2012. március 31., szombat

Eredményhirdetés

Sziasztok!
Nos, minden úgy fest, hogy sikerült igazolnunk a mondást, miszerint ami késik, nem múlik. Köszönjük mindenkinek a türelmet és a megértést, most pedig itt az idő, hogy eredményt hirdessünk a pályázatunk után. A mai napon a szöveges értékelések kerülnek fel, a pontok és a végső sorrend csak holnap, azaz vasárnap fognak kikerülni, hogy izgalmasabb legyen a dolog. ;)
De nem is húznám tovább az időt, íme az értékelések:

1. tpr: Embertől emberig...
Hi-Tech Angel: 
No, akkor jön Hi-tech! ^^* 
Kicsit nehezebben emészthető lett a történeted azáltal, hogy apróbb jelenetekre feldaraboltad – nyilván, hogy minden szó belekerüljön a történetbe, mert talán másképp nem volt ötleted megoldani -, és sajnos ezt nem mondhatom a legegészségesebb lépésnek a „probléma” kiiktatásához. Főleg, hogy hirtelen le sem esett, hogy mit keresünk a hálószobában? Itt az egyetlen összekötő kulcs a kis töredékek között az volt, hogy a szereplők jelenetenként megegyeztek, vagy legalább ismerték egymást, ergo: egy közösségben játszódott a történet. De sajna mindezek ellenére is darabos volt az egész, holott a „szociális háló” segítségével könnyedén fölvezethetted volna a srác hirtelen pálfordulását a másik lány, Ellie felé és a történet is sokkal értékelhetőbb lett volna. Így eléggé súlytalanná vált, nem is tudtam igazán, hogy mire akartál kilyukadni. Aztán mikor jött a csavar, akkor az semekkorát sem ütött.
A helyesírással nincs baj. Ha Worddel írsz, kapcsold be a helyesírás-ellenőrzőt, a sok idegesítő hülyeség és felesleges aláhúzogatás között mond az jót is, kifejezetten a hasznodra válhat. Ezen kívül párbeszédeket kezdő gondolatjelek mögé mindig rakjál szóközt, mert úgy illő és a szöveget is sokkal egyszerűbb, jobb lesz olvasni! J
 Máskor fordíts rá sokkal több időt, gondold át jobban a történetet, mert ebből többet tudtál volna kihozni. Ne félj terjedelmesebb novellát kiadni a kezedből! Vezesd elő a főszálat, közben készítsd elő a csattanót, bontogasd ki a mellékágakat, gubancold össze nyugodtan, fejtsd ki, dolgozd át, nyújtsd el, tegyél hozzá, hagyd el picit, vagy rafinált megfontolásból ragaszkodj hozzá, és ha ügyes leszel, a végén elsimítod az egészet ráadásul még a finálé is jól fog kijönni.

Kharex: 
Érdekes novellát hoztál össze, azt meg kell hagyni, viszont kissé furát is egyben. Maga a csattanó tetszik, sikerült a végén még csavarnod egyet a történeten, magát a felvezetést viszont attól tartok, fele ennyire sem szerettem.
 Számomra igencsak szép rejtély, hogy miért pont egy nagy halom sulis jelenetet csempésztél a novellád közepébe. Mark jellemét akarod nekünk bemutatni? Gondolom igen, hisz ezekben a rövid szituációkban ő az egyetlen közös pont, egyedül ő tűnik fel mindenhol.
 Viszont szerintem ezt az egészet akár egyetlen összefüggő részben is megejthetted volna, ami valamivel szorosabban kötődik a novella fő témájához, hisz ez így most nagyon szétesett, feldarabolódott. A sok kis jelenet szinte teljesen érdektelen, aztán egyszer csak jön a befejezés, a csavar, ami jó, de nincs megalapozva. Az ember csak kapkodja a fejét, próbálja kitalálni, hogy a sulis jelenetektől hogy ugrottunk hirtelen oda vissza, hogy a srác már a másik csajt szereti stb.
 Amire még fel szeretném hívni a figyelmedet, az a névválasztás. A három főszereplőd még teljesen rendben van, azonban a többiek nevét valahogy nem tudtam komolyan venni. Oké, hogy az angolszász nyelvterületeken képesek mindenféle bizarr dolognak elnevezni szegény kölyküket, de azért pl. Freedom már arrafelé sem egy opció.
 A helyesírásodra nincs egy rossz szavam sem, ahogy elnézem, ugyanazok a dolgok bizonytalanok még, mint a mezőny nagyobb részénél: csúszkálnak a vesszők és a párbeszédeknél is ott vannak a néha felcserélt kis- és nagybetűk.
 Mindent összevetve sajnálom, hogy túlságosan szétcsúszott a novellád a sok kis jelenet miatt, véleményem szerint lehetne ez sokkal jobb és ütősebb is, ha nem tagolod ennyire szét.

2. Engel: A lelepleződés
Hi-Tech Angel:
És akkor most jön Hi-tech! ^^*
 No, egész jó kis cuccot hoztál ide. Az alapkoncepció találó volt, végre nem egy lerágott-csont klisé. Ötletes megoldás volt, hogy az egyik kifejezést (macska – terrorizmus) felhasználtad főtémának, a többit szépen hozzájuk adogattad. Habár! A végén az a kis politikai részt, ha zavarónak nem is, egy kicsit bátor húzásnak tartottam. Poénnak egész jó, de lehet egészségesebb lett volna szegény macsekokra nézve, ha elrugaszkodsz az aktuális helyzettől.
Kifejezetten tetszett az utolsó mondatod, amiben rámutattál „… de ha jobban belegondolunk, akár emberek is lehetnének.” Talán ezzel komolyodott meg a fejemben az egész összeesküvés-elméleted és szűnt meg a gúnyos macskanyávogás az éterben.
 A helyesírás szempontjából a szóismétlést és a feleslegesen összetett mondatokat emelném ki. Ezeket még gyakorold egy icipicit, és a helyedben átnézném az írásomat, mielőtt bárkinek a kezébe adnám. Sok kellemetlen hiba kerülhet oda, amit te magad is észrevennél, viszont átnézés híján nem teszel meg, és ez lehúzza a minőséget és/vagy a pontokat. Jah, meg egy-két vesszőhiba, de ebben a témában nem lehetnék teljes joggal az ügyeletes Hisztéria. J
 Jó, akkor összességében elmondtam mindent. Írj több ilyet! Én jobban szerettem olvasni, mint a kicsit líraiabb hangvételű műveidet. De ez csak szubjektív vélemény.

Kharex:
Nem tagadom, nekem nagyon tetszett a novellád. Maga a macska-ember párhuzam ötletes volt, annak ellenére is, hogy úgy a politikusok említésétől kezdve érezni lehetett, hogy erre akarod kihegyezni a dolgot. Magába a megfogalmazásba sem kötnék bele, nagyon feltűnő helyesírási hibákkal nem találkoztam. Talán néhol rossz helyre kerültek a vesszők, meg egy-két mondatot én egy kicsit máshogy írtam volna le, de ettől eltekintve itt sem találtam semmi problémásat.
 Az egyetlen negatívum, amit megemlítenék, az a túlzásba vitt aktuálpolitizálás a végén. Elhiszem én, hogy nagyon éreztetni akartad a párhuzamot, meg minden, de szerintem kissé túlzásba vitted az adott részt. Ez az egész elveszi a novella addigi könnyed, vidám, kissé talán groteszk hangulatát, és egyszerű aktuálpolitikai fröcsögéssé alacsonyítja azt. Jó lett volna ez így a végére, csak te túlságosan is az olvasóid arcába nyomtad a dolgot, az pedig sosem hálás az ilyen típusú rejtve kritizálós novelláknál.

3. Yzarr Themar: True Wings
Hi-Tech Angel:
Még én is itt vagyok! ^^*
 Nos, a fanfictionnal, mint műfajjal akkora problémám nincsen, elég nagy múlttal rendelkezem vele, csak igyekszem tagadni. :D Viszont egyik hátránya, hogy az író nem tanul meg bánni a karakterformálással, ami a fantáziát – szerintem – kíméletlenül megöli. A másik gikszere az az egésznek, hogy ha egy külsős a kezébe kap egy ilyet, az az első érzése, hogy előismerettel kéne rendelkeznie. Kik szerepelnek az adott sorozatban és ki a kitalált szereplő (már, ha van benne)? Mi miért számít hibának? Ez természetes annak a történetnek az univerzumában? Az olvasó azonnal kényelmetlenül kezdi érezni magát, így a fanfic-író vagy olyan műbe kezd, ami a laikus számára is azért élvezhető, vagy csupán a szűk rajongói réteget célozza meg? Te ott kezdted a hibádat, hogy laikusokat céloztál meg, rajongóknak írtál. Így nem megy a recept, csak fordítva.
A túlzott homályosságból és számomra semmitmondó dialógusokból kifolyólag érzelmileg semmi sem jött át. A szereplők mozogtak, beszéltek, csináltak valamit. Hogy közben mit éreztek? Talán a melléknevekből ki tudtam következtetni, de az elég ritkán fordult elő. Pedig gyanítom, hogy ez arra épült volna. És hiába, egyszerűen hiába futottam neki újra és újra, egy idő után rá kellett ébrednem, hogy elég jó logikával és fanfices előélettel rendelkezem ahhoz, hogy rövid idő alatt rájöhessek a dolgokra. Itt nem velem volt a hiba. A történettel. Rossz érzés ezt olvasni tudom, lelombozó, de így van. Homályosra akartad, borúsra, és egyszerűen nem tudod kezelni a rejtélyes képeket. Az egészből egy átláthatatlan massza lett, és tényleg csak azok értik, akik vagy hozzászoktak a stílusodhoz, vagy ismerik a True Bloodot. A csavar a végére már túl súlytalanná vált ezáltal.
 A helyesírás ezzel szemben egész jó, azzal nem volt baj, de ez sajnos nem javít a minőségen. Nice try. Majd legközelebb.^^

Kharex: 
Az lesz a legjobb, ha egyből a feketelevessel kezdjük, remélem, nem sértődsz meg érte. Az a helyzet, hogy nekem a novellád nem igazán tetszett. Már a fanfictionnak sem örültem nagyon, én és az adott műfaj nagyon nem komáljuk egymást, de persze igyekeztem ettől elvonatkoztatni, és úgy szemlélni a novelládat, így magára a műfajra ki sem térnék a továbbiakban, mint ahogy természetesen a pontozást sem fogja módosítani.
 A legnagyobb gondom a novelláddal az, hogy elképesztő módon zavaros. Többször is átolvastam, olyan időpontokban, amikor még csak véletlenül sem lehettem fáradt, de az fa helyzet, hogy egyszer sem állt össze az egész egy nagy egésszé, mindig csak kis jelenetek halmaza maradt.
 Azt eleinte még jó ötletnek tartottam, hogy a fanfiction-ödhöz készítettél egyfajta kiegészítő sztorit, azonban elkövetted azt a hibát, hogy novellád a külső szemlélő számára, akinek még nem volt szerencséje az irományodhoz, érthetetlen maradt. A megfelelő előismeretek hiányában a történeted sajnos eléggé lapos, csattanó mentes, így eléggé nehezen élvezhető.
 Az egyetlen dolog, amire egyetlen rossz szavam sem lehet, az a helyesírás. Igaz, a párbeszédnél még itt is vannak feleslegesen kitett írásjelek (a közbeszúrás előtti mondat végére nem teszünk pontot, ha a közbeszúrás igével kezdődik), illetve a vesszők is ugrálnak egy kicsit néha, de ezeket leszámítva tényleg nem tudok mibe belekötni.
 Mindent összevetve, félek, ez így most nem a legjobb alkotásod lett, és remélem, nem érzed úgy, hogy nagyon lehúztam volna az alkotásod. Biztosíthatlak nem az volt a célom, hanem az építő kritizálás.

4. Kiara Anne Femor: A vihar
Hi-Tech Angel:
És akkor most Háttek is pofázik egy picit.
 No, ügyes kis novellát hoztál össze. Volt összeszedett eleje, váratlan befejezése, és legnagyobb örömömre a szereplők arccal is rendelkeztek, nem csak névvel. Egyiket lehetett szeretni, a másikat kevésbé, mindegyikben volt valami egyéni, és ahogy az egy társaságban lenni szokott: valaki kitűnik, valaki nem. Ezen kívül szépen választottad ki a karakterek neveit, és örültem, hogy becézést is használtál. Ez is formát adott a szociális kapcsolatoknak a történeten belül. Ügyesen bántál a plázacica- és az általános szlenggel, még az előzőt sem éreztem erőltetettnek.
Ügyes kis csattanót tettél a végére, egy pillanatig meghűlt bennem a vér, aztán fejben meg is próbáltam továbbgondolni a történetet. Jó hosszú novellát írhattál volna, ha a gondolatmeneteimet követed. :D
 Nálad is a vesszőhibákat tudnám kiemelni. Ezen kívül az idegen nevek ragozásával egyik esetben jól jártál el, a másikban szerintem helytelenül. Mindenesetre sok belekötni valót nem találtam.

Kharex:
Meg kell mondjam, nehéz helyzetbe hoztál engem ezzel a novellával. Egyrészt ott van egy csomó pozitívum, mint például a nyitott befejezés, amit én személy szerint nagyon preferálok, meg maga az izgalmas történet, másrészt viszont akadnak itt negatívumok is, sajnos majdnem ugyanilyen szép számban.
 A témaválasztásodnak én személy szerint nagyon örültem, magam is írtam régebben ilyen horror-szerű novellákat, így mindig kellemes nosztalgia viszontlátni egy ilyet. A szavakat is ügyesen helyezted el, bár az kissé meredek, hogy egy egyszerű lakossági bejelentéshez egyből a terror elhárítók mennek, nem valami mezei egyenruhás. Ennyire még az USA sem lehet paranoiás. (Már ha ott játszódik a történeted.)
 Mindent összevetve jó kis keretsztorit építettél fel, amibe nem is nagyon tudok belekötni, egyedül annyit jegyeznék meg, hogy talán vághattad volna valamivel rövidebbre is. A bevezető és a rémtörténet között valahogy túl sok idő telik el, és a novella egész egyszerűen ellaposodik. Mivel jelenleg a felső határt súrolod, igaz csak alulról, szerintem nyugodtan kihagyhattad volna mondjuk a leutazós jelenetet. Az pl. sokat nem tesz hozzá a történethez, csak elnyújtja az valamennyivel, így teljes nyugalommal beáldozható a feszesebb tempóért, legalábbis szerintem.
 A helyesírás egész jó lett, én legalábbis nem találtam benne túl sok kivetnivalót.. Igaz, azért akadnak itt hibák, de a helyzet korántsem elkeserítő. A párbeszédeknél sokszor elfelejtettél szóközt rakni a gondolatjel elé és mögé, a vesszők csúszkálnak, a kis- és nagybetűk pedig szintén nem mindenhol stimmelnek a párbeszédeknél.
 Mindent összevetve továbbra sem tudom, hogyan is álljak hozzá a novelládhoz. Mint mondtam, van benne egy csomó rész, ami tetszik, de körülbelül ugyanennyi, ami már kevésbé. Szerintem e most egy erős közepes, ami pár átolvasás és esetleg némi rövidítés után egész jó kis novella lehet.


5 megjegyzés:

  1. Öhmm... Sziasztok!
    Az én novellám megkaptátok? Most kezdtem el aggódni, mert itt nem találtam értékelést - pedig elküldtem, kétszer is. O.o

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Helló.
      Az a baj, hogy a jelek szerint nem. Több versenyzőnknek is problémája volt az e-mail küldésével, amit a mai napig nem értek, hisz a Gmail egészen eddig relatív stabilnak mutatkozott ilyen téren, de az a helyzet, hogy nem kaptuk meg, hisz akkor biztos visszaírtunk volna, hogy jelezzük: itt van. Amennyiben nem kaptál ilyen megerősítő e-mailt tőlem, úgy a novellád sajnos nem jutott el hozzánk :( Sajnos a versenybe és a kialakult rangsorba így utólag már nem tudunk beilleszteni, mindenesetre ha szeretnéd, és elküldöd nekünk újra a novelládat (esetleg linkeled), neked is írunk értékelést (legalábbis én szívesen, Hi-Tech Angel nevében nem tudom, milyen szinten beszélhetek). Nagyon sajnálom, hogy a technika ördöge miatt végül így alakultak a dolgok, a legközelebbi versenyen (ha egyáltalán lesz rá igény) majd próbáljuk kiküszöbölni az ilyen kellemetlenségeket is.

      Törlés
    2. Hát, akkor... mindegy.
      De azért egy értékelést kérnék, mert nagyon érdekelne, mit szóltatok volna hozzá. Itt a link:
      http://silivren-azerdo.blogspot.com/2012/03/vi-fejezet-es-novella.html
      merthogy én az egyik barátnőm miatt kényszerültem kirakni, és közben nem is gondoltam rá, hogy esetleg nem kaptátok meg, na mindegy, majd legközelebb erőszakosabb leszek a gmaillel.

      Törlés
  2. Hali
    Úgy fest az én novellámat sem kaptátok meg... :/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Helló.
      Ezek szerint sajnos nem. :( Nem tudom, mi lehet most a gmailel, régebben sosem kutyult el így leveleket. :(

      Törlés